Herhangi bir limanda armatör adına faaliyet gösteren, onun temsilciliğini yapan kuruluş
NVOCC
“Non Vessel Operating Common Carrier” (Gemi sahibi olmadan taşımacılık yapan)
Co-Loader
Forwarderların yüklerini kendi yükü ile konsolide ederek taşımacılık yapan
Forwarder
Karayolu,havayolu,denizyolu, demiryolu taşımacılığını, gümrükleme ve sigorta hizmetlerinin operasyonunu gerçekleştiren,aktif bir acenta ağına sahip olan organizatör firma
Bill Of Lading (B/L)
Denizyolu konşimentosu
Master B/L
Ana konşimento
House B/L
Ara konşimento
Charter Taşıma
Geminin tamamen yada kısmen (part kargo) kiralanarak yapılan taşımadır
Charter Party
Taşımacı ile armatör arasında yapılan sözleşmeye verilen isimdir
Bulk Yükleme
Konvansiyonel yük taşımacılığında dökme yükleme
Broker
Armatörle yükleyici arasında aracılık yapan,komisyoncu
RO-RO Taşımacılığı
Araç,treyler veya konteyner taşıyan gemilerle yapılan taşımacılık
Yükleme Boşaltma Terimleri
Free In (FI)
Limandaki yükleme masrafı
Free Out (FO)
Limandaki boşaltma masrafı
Liner In (LI)
Yükleme masrafının armatöre ait olması
Liner Out (LO)
Boşaltma masrafının armatöre ait olması
Stuffing
İstifleme, yükü konteynere yerleştirme
Unstuffing
Konteynerin içini boşaltma
Stevedoring
Gemiyi yükleme ve boşaltma hizmeti
Liman Terimleri
Storage
Limanda depolama / ardiye
Demuraj
Geminin kendisine tanınan yükleme ve boşaltma süresini aşması yada konteyner içinde bekleyen yükün tanınan süreden önce gümrükten çekilip boşaltılmaması
Free Time
Serbest süre.Yükün demuraja girmeden bekleyebileceği süre. Süre aşımında demuraj uygulanır.
Türkiye’deki gümrük mevzuatı gereği konteynerler gümrüğe tabi mal statüsündedirler. Bu nedenle bir konteynerin limandaki gümrüklü sahadan çıkarılması veya tekrar limana getirilmesi halinde ortaya çıkan gümrükleme masrafıdır.
Navlunla İlgili Terimler
CAF
(Currency Adjustment Factor) Amerikan dolarındaki dalgalanmaların navluna dahil edilmesi
BAF
(Bunker Adjustment Factor) Deniz aşırı taşımalarda fuel oil fiyatlarındaki dalgalanmaların belli oranda navluna dahil edilmesi
Primaj
Genellikle Türkiye’den ihracat navlunlarında kullanılan armatörün riskini azaltmak için koyduğu ek ücret
War Risk Surcharge (WRS)
Savaş riski olan limanlara yapılan seferlerde navluna ilave olarak alınan ek ücret
High Cube Surcharge
High Cube konteyner için alınan ilave ücret
IMCO Charge
Tehlikeli madde taşımalarında armatörün talep ettiği ek ücret
OUR PARTNERS
İŞ ORTAKLARIMIZ
Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Bu konuda sorun yaşamadığınızı varsayacağız, ancak isterseniz vazgeçebilirsiniz. Kabul Et
Gizlilik ve Çerez Politikası
Gizliliğe Genel Bakış
Bu web sitesi, web sitesinde gezinirken deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Bunlardan gerekli olarak sınıflandırılan çerezler, web sitesinin temel işlevlerinin çalışması için gerekli olmaları nedeniyle tarayıcınızda saklanır. Bu web sitesini nasıl kullandığınızı analiz etmemize ve anlamamıza yardımcı olan üçüncü taraf çerezlerini de kullanıyoruz. Bu çerezler tarayıcınızda yalnızca sizin izniniz doğrultusunda saklanacaktır. Ayrıca bu çerezleri devre dışı bırakma seçeneğiniz de bulunmaktadır. Ancak bu çerezlerden bazılarını devre dışı bırakmak tarama deneyiminizi etkileyebilir.
Web sitesinin düzgün çalışması için gerekli çerezler kesinlikle gereklidir. Bu kategori yalnızca web sitesinin temel işlevlerini ve güvenlik özelliklerini sağlayan çerezleri içerir. Bu çerezler herhangi bir kişisel bilgiyi saklamaz.
Web sitesinin çalışması için özellikle gerekli olmayabilen ve analitikler, reklamlar ve diğer gömülü içerikler aracılığıyla özellikle kullanıcının kişisel verilerini toplamak için kullanılan çerezler, gerekli olmayan çerezler olarak adlandırılır. Bu çerezleri web sitenizde çalıştırmadan önce kullanıcının onayını almanız zorunludur.